Вам доводилося стикатися з неправомірними діями, бездіяльністю або грубістю і безтактною поведінкою співробітників митного поста? Якщо ні – вам пощастило, якщо так – вчіться відстоювати свої права. Згідно ст. 24 Митного Кодексу України, кожна людина має право подати скаргу на рішення митного органу, якщо вважає, що воно порушує його права та інтереси. Якщо, звичайно, розбирається в статтях 4-го розділу МК. І сам поводиться коректно, чесно і має «на руках» повний пакет необхідних документів..

Оскарження рішень митних органів – одне з тих прав, які є у всіх, але скористатися ними в силу тих чи інших обставин виходить лише у небагатьох. Давайте розбиратися, як пересічному громадянину домогтися своєї правди на митниці.

Які дії найчастіше оскаржують суб’єкти ЗЕД?

1. Зміна коду товару. Не рідкі випадки, коли співробітники митниці присвоюють товару інший митний код. Наприклад, лікарські препарати можуть класифікуватися як БАДи, а це призводить до необхідності сплачувати мито в розмірі 8% замість нульової ставки.
2. Збільшення митної вартості. Митне законодавство України налічує 7 методів оцінки вартості товару, але митники найчастіше використовують шостий, «найвигідніший» для суб’єкта ЗЕД.                                                       

3. Грубу і нетактовну поведінку співробітника митниці.

Якщо ви запідозрили, що співробітники митниці планують змінити код товару або збільшити митну вартість, не варто відразу йти у них на поводу. Спробуйте оскаржити їх рішення, керуючись законами про митне регулювання, аргументувавши свою позицію додатковими документами. Запам’ятайте мою пораду: якщо відразу не робити спроби підтвердження своєї правоти, в подальшому можна зіткнутися з сумними наслідками своєї бездіяльності.

Порядок оскарження рішень митних органів такий:

– якщо ви не згодні з діями конкретного співробітника, звертайтеся до його безпосереднього керівника;

– якщо помітили порушення з боку всього пункту, потрібно апелювати до митниці, до якої він належить;

– є і спрощений порядок оскарження посадової особи митного органу. Він має на увазі оформлення скарги в інстанцію, якій підпорядковується співробітник, і надання доказів його неправоти.

У деяких випадках доведеться розбиратися в суді, проводити всі необхідні експертизи і надавати пакет різних паперів. До речі, в пошуках справедливості можна дійти навіть до Верховного Суду. Це станеться однозначно, якщо ви, наприклад не згодні з рішенням митниці про збільшення вартості або зміні коду товару, що може спричинити за собою збільшення митних податків.

У вашій скарзі обов’язково повинні бути:

– конкретні претензії до співробітників митниці і аргументи вашої правоти;

– дата подачі, печатка посадової особи, яке її прийняло, і інстанції, куди ви її подаєте;

– повні реквізити людини або підприємства, інтереси якого порушені.

Важливо: скаргу можна оформити в довільній формі.

На форумах радять різні способи відстоювання своїх прав на митниці, проте краще заздалегідь звернутися до митного брокера. Я підготую повний пакет документів, завдяки підготовці митне оформлення пройде легко і прогнозовано.

Допомога хорошого фахівця в митному оформленні та підготовці потрібних документів збільшить ваші шанси на швидке митне офрмление і дозволить виключити не приємне спілкування з митницею.


Сподобалася стаття? Поділиться у соцмережах!